16 Απριλίου 2015

Συνδικαλιστική εκπροσώπηση


Εδώ και έξι χρόνια  η κλιμακούμενη ύφεση που είναι ιδιαίτερα αισθητή στην αγορά, οδήγησε στο μαρασμό και στο τέλμα αρκετά από τα πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα. Η δύσκολη οικονομική συγκυρία οδήγησε την πλειοψηφία των μελών των σωματίων σε εσωστρέφεια, καθιστώντας με αυτή τη στάση αδύναμους τους εκπροσώπους τους. Η μαζικότητα που είναι η πεμπτουσία, το οξυγόνο της συνδικαλιστικής αποτελεσματικότητας παρουσιάζεται φθίνουσα και αραιή,  με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ των μελών ενός σωματίου και του διοικητικού του συμβουλίου. Γενικές συνελεύσεις απαξιωμένες και με ελάχιστη παρουσία, εκλογικές διαδικασίες με μικρή συμμετοχή και ενδιαφέρον για το «εκλέγειν & εκλέγεσθαι», έφεραν τα παραπάνω  εκφυλιστικά αποτελέσματα.
Όμως, όπως αναθεωρήσαμε αρκετά από την πρότερη επιχειρηματική μας πορεία από τα χρόνια της ευμάρειας, έτσι θα πρέπει να σχεδιάσουμε και το συνδικαλισμό της νέας εποχής. Η νέα δομή των πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών σωματίων θα πρέπει να αγκαλιάζει όλους τους εμπόρους, επαγγελματίες και επιχειρηματίες ενός συγκεκριμένου γεωγραφικού κομματιού.  Και στον πρωτογενή και στον δευτερογενή τομέα, αλλά και στην παροχή υπηρεσιών και την πώληση των εμπορευμάτων. Τα προβλήματα είναι κοινά, έντονα και δυσεπίλυτα.  Οι προκλήσεις συνεχείς και πιο απαιτητικές. Φορολογικό, ασφαλιστικό, ρευστότητα, διεύρυνση πωλήσεων, μαζικές αγορές, επιμόρφωση, ηλεκτρονικές πωλήσεις, νέες αγορές, ενημέρωση και εξωστρέφεια ήταν, είναι  και θα είναι αυτά που θα μας κλείνουν συνέχεια το μάτι.
Για όλους τους παραπάνω λόγους είναι πλέον επιτακτική  ανάγκη  και  είναι υποχρεωτική  πορεία η  δημιουργία και ο σχεδιασμός ενός συνδικαλιστικού Καλλικράτη. Χωρίς ανεξήγητους τοπικισμούς, μικροψυχία και το «εγώ» σε υπερθετικό βαθμό.  Με έδρα την πρωτεύουσα κάθε δήμου και εκπροσώπηση κάθε παραγωγικής τάξης. Από τον γεωργό και κτηνοτρόφο τυποποιητή, μέχρι και τον πάροχο υπηρεσιών στο τουριστικό προϊόν. Από τον παραγωγό μελιού, τον βιοτέχνη, μέχρι και τον έμπορο πώλησης εμπορευμάτων. Από τον κατασκευαστή,  μέχρι και το επιχειρηματία του καφέ και της σίτισης.
Τα πλεονεκτήματα αναρίθμητα. Μερικά από αυτά.
Η μαζικότητα,  που δημιουργεί άλλη δυναμική διαπραγματεύσεων, διεκδικήσεων και προβολής. Η διάθεση των τοπικών προϊόντων με τη διαμεσολάβηση του ίδιου του συλλόγου  ακόμη και μεταξύ των μελών του. Η παρουσία σε αναδυόμενες αγορές, με συμμετοχή σε εκθέσεις αλλά και μέσω  του διαδικτύου.  Η επικοινωνία και  η πληροφόρηση των μελών με sms αλλά και email για την αμεσότητα και την τάχιστη ενημέρωσή τους . Η οργάνωση ημερίδων που θα αναλύουν στα μέλη θέματα που άπτονται των δραστηριοτήτων τους. Η συνδιαμόρφωση και ο σχεδιασμός ανάπτυξης της περιοχής από τους καθ’ ύλιν αρμόδιους. Η δημιουργία επιχειρηματικής δυναμικής  που θα ελκύει νέους ανθρώπους να ασχοληθούν με το επιχειρείν στην περιοχή.  Η επιμόρφωση σε κάθε επιχειρηματικό νεωτερισμό και πρόκληση.
Στο οικονομικό σταυροδρόμι που βρισκόμαστε πρέπει να κάνουμε το επόμενο βήμα στο συνδικαλισμό, σκεπτόμενοι την αλλαγή σελίδας και αφήνοντας πίσω πρακτικές που  χρεοκόπησαν.    Είναι στο χέρι όλων μας, είναι απαίτηση των καιρών.

Βοϊτσίδης Κων/νος
Πρόεδρος
Εμπορικού Συλλόγου

Δήμου Πύλης

Δεν υπάρχουν σχόλια: