23 Ιουλίου 2012

Συνέντευξη προέδρου εφημερίδα "διάλογος" Δευτέρα 23 Ιουλίου 2012


-«Η καλή ημέρα φαίνεται από το πρωί», λέει ο λαός μας. Η πρώτη εβδομάδα της θερινής εκπτωτικής περιόδου έδειξε όσα ήθελε να… δει ο εμπορικός κόσμος της περιοχής;
Δυστυχώς ο θεσμός των εκπτώσεων - η προσμονή των καταναλωτών και η χαρά των εμπόρων παλαιότερα – έχει εδώ και χρόνια ατονήσει. Βέβαια σε κάθε τέτοια περίοδο, εκπτωτική δηλαδή,  εμείς οι έμποροι επενδύουμε σε ελπίδα και προσδοκία.  Αυτό συμβαίνει και τώρα, μόνο που τα μηνύματα από την πρώτη εβδομάδα δεν είναι ικανοποιητικά. Ελπίζουμε σε «δυναμικότερη» καταναλωτική συνέχεια.
-Πόσο υποχώρησαν οι τιμές και σε ποια είδη;
Οι ήδη πολύ χαμηλές τιμές υποχώρησαν ακόμη πιο κάτω, όσο επιτρέπεται βέβαια από τα ήδη ελάχιστα περιθώρια ελιγμών που μας έχουν απομείνει. Βλέπετε η συνεχής φοροεπιδρομή στον εμπορικό κόσμο και τα νέα εκκαθαριστικά που έχουμε όλοι λάβει, επιτείνουν το ιδιαίτερα αρνητικό κλίμα.
-Θα σταματήσει εκεί η… κατρακύλα των τιμών;
Για πολλούς από εμάς η παρούσα εκπτωτική περίοδος  είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για τον εξής απλό λόγο. Ανάλογα με το πόσο καλά θα πάμε θα εξαρτηθεί και η συνέχιση της ύπαρξής μας την περίοδο μετά το φθινόπωρο. Και εξηγούμε. Η κατάργηση κάθε μορφής πίστωσης από τους προμηθευτές μας – επιταγές, ανοικτός λογαριασμός κ.λ.π. – και η απαίτησή τους για εξόφληση τοις μετρητοίς, προϋποθέτουν επιπλέον κεφάλαια για να γεμίσουν τα μαγαζιά μας για τη χειμερινή περίοδο. Το πόσοι θα το καταφέρουμε είναι το ζητούμενο. Εκεί λοιπόν μπορεί να γίνει επιπλέον κατρακύλισμα των τιμών. Για να δημιουργηθεί η πολυπόθητη ρευστότητα που έχουμε ανάγκη.
-Θα ψωνίσει όλη η οικογένεια φέτος ή κάποιοι θα μείνουν… παραπονούμενοι;
Η συνήθης πρακτική που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια θα εφαρμοστεί και φέτος. Προηγούνται τα παιδιά, άλλες κοινωνικές υποχρεώσεις και αν περισσέψει κάτι θα ψωνίσουν και οι γονείς. Οι μόνιμα ριγμένοι.
-Ωστόσο, «βγαίνει απ’ την μύγα ξύγκι;». Ακόμη κι αν γυρίσεις… ανάποδα τον καταναλωτή, ζήτημα να βγουν μερικά ευρώ από τις τρύπιες, κυριολεκτικώς, τσέπες του…
Κοιτάξτε τα εισοδήματα όλων μας τα τελευταία χρόνια έχουν υποστεί περικοπές πρωτόγνωρες. Αντιστρόφως ανάλογη είναι η πορεία των υποχρεώσεών μας προς το κράτος με κάθε μορφή φόρου που πληρώσαμε και καλούμαστε να πληρώσουμε στο μέλλον. Στο κοντινό μέλλον. Έτσι είναι πέρα για πέρα κατανοητή η συμπεριφορά των καταναλωτών λόγω της έλλειψης των χρημάτων. Εξ’ άλλου καταναλωτές είμαστε κι εμείς.
-Γιατί κάποιος να περιοριστεί στην «μικρή αγορά» της Πύλης και να μην… κοιτάξει παραπέρα;
Μεγάλο καράβι, μεγάλη φουρτούνα λέγανε οι παλαιότεροι και είχαν δίκιο. Η μικρή αγορά είναι πιο συμπαγής, πιο ανθεκτική και προπαντός πιο ευέλικτη.  Οι άλλοτε μεγάλες αγορές έχουν καταστεί μικρές λόγω και των πολλών λουκέτων που εμφανίζουν. Αν ρίξουμε μια ματιά στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα εύκολα το διαπιστώνουμε. Ακόμη οι προσωπικές σχέσεις που έχουμε καλλιεργήσει όλα αυτά τα χρόνια με το καταναλωτικό κοινό, εγγράφονται στα υπέρ της επιλογής της «μικρής τοπικής αγοράς»  από αυτό. Ένα επιπλέον όπλο για εμάς είναι και η πολύ υψηλή τιμή της βενζίνης που αποτρέπει πολλούς να κοιτάξουν παραπέρα.
-Τι πρέπει να γίνει έτσι ώστε οι καταναλωτές να μην περιμένουν τις εκπτώσεις να ψωνίσουν για να κερδίσουν και, αντιστοίχως, οι έμποροι να πουλήσουν για να… ζήσουν;
Η χαρά της κατανάλωσης, το shopping therapy  είναι επιτακτική ανάγκη να ξαναέρθει. Πώς; Από τη μεριά μας πρέπει να ξανακοιτάξουμε την σχέση με τους καταναλωτές. Σε αυτούς δηλαδή που επενδύουμε και οφείλουμε την  ύπαρξής μας. Βέβαια αυτό το πράγμα θα αργήσει χρονικά να γίνει κυρίως λόγω της οικονομικής αβεβαιότητας που ζούμε και θα εξακολουθήσουμε να ζούμε, ελπίζω για όχι μεγάλο χρονικό διάστημα.
-Οι Θεσσαλοί καταστηματάρχες μπορούν και πώς να «απαντήσουν» στις μεγάλες αλυσίδες;
Με την ανάδειξη της αγοράς κυρίως του εμπορικού κέντρου που υπάρχει σε κάθε πόλη. Με τη δημιουργία ευκαιριών καθόδου του κόσμου στην  αγορά. Με διοργάνωση διαφόρων happenings και λοιπών εκδηλώσεων – κυρίως σε περιόδους εκτός εορτών. Τις λεγόμενες νεκρές περιόδους. Το καλλωπισμό των καταστημάτων αλλά και των δρόμων και εδώ έρχεται η σειρά των δημοτικών αρχών. Ένας εμπορικός δρόμος πρέπει να είναι καθαρός, με σωστό φωτισμό και με δυνατότητα πρόσβασης από όλους. Πόσο ελκυστικός μπορεί να είναι ένας εμπορικός δρόμος με παρατημένα καταστήματα, που είναι βρώμικος, με λάμπες καμένες  και που έχουν τα πεζοδρόμιά του καταληφθεί από τροχοφόρα; Πείτε μου.
-Αλήθεια, το βερεσέ “επιβιώνει” ακόμη και στις… εκπτώσεις;
Έλλειψη χρημάτων… στάσις εμπορίου είναι η ρήση που έρχεται από παλιά και με το βερεσέ πέθανε συμπληρώνεται σήμερα. Το νέο οικονομικό περιβάλλον έχει αποβάλει το βερεσέ εκτός από κάποιες «σπάνιες και ειδικές περιπτώσεις».
-Μελετά ο Ε.Σ.Π. κάποιες δράσεις – πρωτοβουλίες για το μέλλον;
Το γνώρισμα της φυλής μας, η παραγωγή περισσότερων σκέψεων και προτάσεων όταν βρισκόμαστε  με την πλάτη στον τοίχο, δεν θα μπορούσε να λείπει και από την πρακτική  των μελών  της διοίκησης του εμπορικού συλλόγου Πύλης.
Έχουν συζητηθεί και θα εφαρμοστούν από το φθινόπωρο επιβραβεύσεις καταναλωτών που επιλέγουν τις επιχειρήσεις όλου του δήμου Πύλης για αγορές προϊόντων και υπηρεσιών. Τι θα περιλαμβάνουν αυτές οι επιβραβεύσεις;  Τριήμερες ή διήμερες αποδράσεις σε κοντινούς προορισμούς κάθε μήνα. Ο τυχερός καταναλωτής θα έχει ένα τριήμερο ή διήμερο, δωρεάν διαμονής για δυο άτομα στο Πήλιο, το Καρπενήσι, τον Όλυμπο κι άλλους κοντινούς προορισμούς. Θέλουμε να συμμετέχουν όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις του δήμου στο εγχείρημα αυτό και για σκοπό αυτό η σκέψη είναι όσοι συμμετάσχουν να καταβάλλουν στο σύλλογο το συμβολικό ποσό των € 5  ετήσια.  Μόνο οι πελάτες των επιχειρήσεων που θα πληρώσουν το ποσό αυτό, των πέντε ευρώ δηλαδή, θα είναι υποψήφιοι για τα προαναφερόμενα δώρα. Σκέψη είναι και για να προσελκύσουμε νεαρούς καταναλωτές, πέρα από τις αποδράσεις να κληρώνονται και δώρα υψηλής τεχνολογίας. Κινητά και notebooks που κάνουν κλικ στα νέα παιδιά. Ελπίζουμε οι συνάδελφοι έμποροι και επιχειρηματίες να αγκαλιάσουν την πρωτοβουλία του εμπορικού συλλόγου Πύλης με μαζική συμμετοχή.
Ακόμη από τον Οκτώβριο θα κυκλοφορήσει διαφημιστικό 8σέλιδο που θα διαφημίζουν προϊόντα τους όσες επιχειρήσεις θέλουν να συμμετέχουν καταβάλλοντας το σχετικό αντίτιμο. Θα μοιραστεί door to door κυρίως σε όμορους προς την Πύλη δήμους. Για προφανείς λόγους. Θέλουμε ακόμη το φυλλάδιο αυτό να μη πουλάει μόνο ηλεκτρικά ή ρούχα, αλλά μια σειρά από εμπορεύματα με αποδέκτες μεγαλύτερη ηλικιακή και εισοδηματική επιφάνεια.  Το κόστος της εκτύπωσης και διανομής του εν λόγω φυλλαδίου θα επιβαρύνει εξ’ ολοκλήρου τους συμμετέχοντες. Το αναφέρω σαν δράση του συλλόγου γιατί από εκεί πρωτοξεκίνησε σαν  ιδέα.
Και τέλος περιμένουμε από το Δήμο Πύλης ανάληψη πρωτοβουλίας για διοργάνωση στην περιοχή μας παράλληλων προς το «μύλο των ξωτικών» δράσεων. Ένα θεσμό που έδωσε πέρυσι εξετάσεις για πρώτη φορά και τα πήγε περίφημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: